27.11.11

Ο (πράσινος) Γιώργος είναι πονηρός...


«Ο Γιώργος είναι πονηρός, κι αυτά που λέει μην τα τρως, κι από τις έντεκα κι εμπρός, κυκλοφοράει σα γαμπρός...» Όχι πείτε μου, δεν ταιριάζει γάντι το στιχακι με τη φωτογραφία και την πραγματικότητα; Α, για όσους αμφιβάλουν, Στη φωτογραφία, ο πράσινος αντιεξουσιαστής Γιώργος ζουλώντας το παπάκι κάποιου πράσινου Γερμανού ο οποίος προφανώς κάτι του λέει (του Γιώργου, όχι του παπακίου) και γελάει (ο Γιώργος, όχι το παπάκι)...

Και μη ρωτήσετε «Ποιός Γιώργος;», αυτός που σκεφτήκατε, ποιος άλλος... Σας βλέπω ήδη να χαμογελάτε πονηρά, κι αυτό μου δίνει το κουράγιο να συνεχίσω. Διαβάστε λοιπόν παρακάτω κάτι για να ευθυμήσετε...

Spiegel: Πώς νιώσατε εσείς ο ίδιος να ταξιδεύετε στην Ευρώπη σαν αιώνιος ικέτης;
Παπανδρέου: Δεν πρόκειται για μένα. Εγώ διατήρησα το αγωνιστικό πνεύμα μου. Και αγωνιζόμαστε σκληρά - αλλά για τη χώρα μου, όχι για μένα. Πρέπει να πείσουμε τους φίλους μας στην Ευρώπη ότι δεν επενδύουν στην παλιά Ελλάδα, αλλά στη νέα, στην Ελλάδα του μέλλοντος. Φυσικά κάναμε λάθη, και εγώ ο ίδιος έκανα λάθη.

Spiegel: Ποια;
Παπανδρέου: Ζήσαμε πάνω από τις δυνατότητές μας. Ως μέλος της ευρωζώνης ήταν εύκολο για την Ελλάδα να δανείζεται φτηνά. Και αυτά τα χρήματα τα επενδύσαμε λανθασμένα. Εκθρέψαμε έτσι ένα σύστημα, που δεν ήταν ανταγωνιστικό. Αλλά τα τελευταία δύο χρόνια πετύχαμε και πολλά. Για ορισμένους δεν κινηθήκαμε αρκετά γρήγορα, σε πολλούς όμως άμεσα πληττόμενους Έλληνες αναγκαστήκαμε να επιβάλουμε πολλά. Τουλάχιστον, το συνταξιοδοτικό σύστημα μεταρρυθμίστηκε. Φέραμε τη διαφάνεια στη δημόσια διοίκηση, μειώσαμε τις δαπάνες και εξαλείψαμε τη γραφειοκρατία. Είναι οι μεγαλύτερες αλλαγές σε σχέση με τα προηγούμενα 30 χρόνια.

Spiegel: Αντιμετωπίζετε πράγματι αυστηρά τους λομπίστες και τα ισχυρά συνδικάτα, που παραλύουν τη χώρα με γενικές απεργίες;
Παπανδρέου: Θεέ μου, τα επιμέρους συμφέροντα στην Ελλάδα είναι μεγάλα. Εγώ είμαι υπέρ της συνεργασίας με τα συνδικάτα...

Spiegel: ... επειδή εξαρτάστε από αυτά. Σχεδόν όλα τα ισχυρά συνδικάτα είναι στα χέρια των κομματικών φίλων σας.
Παπανδρέου: Δεν υπάρχουν εδώ οι καλοί κι εκεί οι κακοί. Λέω ότι πρέπει όλοι να αλλάξουμε, πρέπει να μάθουμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά, ακόμα και τα συνδικάτα....


(Πηγή του κειμένου: ΒΗΜΑ, Πηγή του γέλιου: ΓΑΠ)