9.6.10

H μόδα, ο νόμος και το spam...



Καθημερινά, πρωί μεσημερι βράδυ, λαμβάνω διάφορα e-mail (πέραν αυτών που έχω επιλέξει να λαμβάνω) επί παντός επιστητού, e-mail που με καλούν να διαβάσω την τάδε περισπούδαστη ανάλυση ή την δείνα σοφή σκέψη και να ενημερωθώ «από πρώτο χέρι» για τα όσα γίνονται στην πιο ζωντανή περιοχή της χώρας, την Άνω Πετρομαγούλα και ειδικότερα, στη διασταύρωση πίσω από το σπίτι του κυρ Μήτσου...

Οι αποστολείς, όλοι άγνωστοι σε μένα, διατηρούν κάποιο blog, σε δωρεάν συνήθως πλατφόρμα, χωρίς συγκεκριμένο προσανατολισμό και στρατηγική περιεχομένου, χωρίς οργάνωση και δομή λόγου και σκέψης, και προσπαθούν να πουλήσουν την ύπαρξη τους (θλιβερή των περισσοτέρων) σε διάφορους αδιάφορους τοπικούς επιχειρηματίες, πολιτικούς παράγοντες, αθλητικούς παράγοντες και άλλους υποσχόμενοι τα θαυμαστά της φύσης λόγω της υψηλής δημοτικότητας που θα τους εξασφαλίσει η τακτική τους.

Spam θα μου πείτε, άλλες εποχές, τον καιρό της πρώιμης πληροφορικής, ναι, θα σας απαντήσω. Τώρα η μόδα έχει αλλάξει, τώρα ο καθένας μας προσθέτει την επωδό
«Σημείωση: Σύμφωνα με το άρθρο 14 του Νόμου 2672/98 (ΦΕΚ 290 τεύχος Α) το e-mail αυτό σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί spam διότι περιέχει τα στοιχεία του αποστολέα και δυνατότητα διαγραφής από τη λίστα παραληπτών. Για να διαγραφείτε, στείλτε μας μήνυμα στη διεύθυνση....»

και ξενοιάζει. Διότι, σου λέει, όταν το λέει ο νόμος ότι δεν είμαι spam, ποιος είσαι εσύ που θα το αμφισβητήσεις... Και δεν βάζουν το λιγοστό μυαλουδάκι τους κάτω να σκεφτούν ότι ο νόμος εν γένει καθορίζει τις ελάχιστες προδιαγραφές μιας επικοινωνίας ώστε να μην είναι καταχρηστική υπέρ του αποστολέα και ενοχλητική κατά του παραλήπτη. Και ότι η παροχή δυνατότητας διαγραφής από την λίστα αποστολών είναι υποχρέωση ευγενείας και σεβασμού εκ μέρους του αποστολέα και όχι παροχή του εσαεί δικαιώματος αποστέλειν ανεξέλεγκτα.

Επίσης, με αυτές τις ελάχιστες προδιαγραφές, ο νόμος προστατεύει κάποιον αποστολέα από κακόβουλους παραλήπτες, καθώς η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές και η τήρηση των κανόνων περιορίζει τη δυνατότητα μηνύσεων και δικαστικών αντεγκλήσεων. Από κει και πέρα όμως, το ατομικό μου δικαίωμα να χαρακτηρίζω spam ότι με ενοχλεί και να το αντιμετωπίζω αναλόγως δε θα μου το στερήσει κανείς νόμος.

Ειδικά όταν η τεχνολογία μου παρέχει πλέον δεκάδες μορφές προστασίας από τη βλακεία με πρώτη και καλύτερη εκείνο το μαγικό κουμπάκι στο πρόγραμμα του e-mail με το οποίο χαρακτηρίζεις όποιο μήνυμα σε ενοχλεί προσωπικά ως spam και το βλέπεις να καταλήγει «μαγικά» στο ...καλαθάκι με τα junk mails, ένα βήμα πριν το bin, το μεγάλο καλάθι...

υ.γ. χρόνια τώρα ενεργός στον χώρο της επικοινωνίας, προσπαθώ σε κάθε επικοινωνία μου με υποψήφιους πελάτες μου, να εξηγώ ότι η σωστή επικοινωνία, αυτή που παράγει αποτέλεσμα, ξεκινάει από τη στρατηγική, το μήνυμα και το κοινό-στόχος, και όχι από τα εργαλεία και το κόστος και επιπλέον θέλει σαφήνεια στο λόγο και την εικόνα που επικοινωνείται και αλληλεπίδραση με τους δέκτες. Και δεν με πτοεί καθόλου που στην επικοινωνία μου αυτή ανακαλύπτω μπόλικους «χαροκαμένους» από τους αρπακολατζήδες που παραπάνω περιέγραψα. Γιατί την επιμονή πάντα την βρίσκεις πρίν την επιτυχία, ακόμα και στο λεξικό... Και μη με ρωτήσετε κι εσείς γιατί μου κακοφαίνεται και «τι το ανώμαλο βλέπεις»...