30.12.09

Βραδύνους: αυτός που δύσκολα καταλαβαίνει...



Βραδύνους... Κατά το κουρασμένος... Το επεξηγώ για να μην αρπαχτείτε χωρίς λόγο...

Σύμφωνα με τας ιεράς δημοσιογραφικάς γραφάς, εκείνος, κουρασμένος ων, δύσκολα αντιλαμβανόταν τα προβλήματα του λαού και -όσα επέλυε- τα επέλυε κατόπιν εορτής.

Τούτος λοιπόν δεν μπορεί να είναι κουρασμένος αφού μόλις ανέλαβε (ειναι και αθλητικός τύπος δεν μπορεί να κουράστηκε περιοδεύων από Αγίου Δομίνηκου εις Πρέσπας και είτα εις Κοπενχάγην...), από την άλλη όμως εξακολουθεί να αντιλαμβάνεται δύσκολα τα προβλήματα του λαού και -όσα επιλύει- να τα επιλύει κατόπιν εορτής... Κουρασμένος δεν είναι, δύσκολα αντιλαμβάνεται, άρα «βραδύνους» !!

Και μη μου πείτε που το είδα το δύσκολα, εδώ και δύο μήνες βοά το πανελλήνιο για την επιδρομή Παπακωνσταντίνου - Μπιρμπίλη στις τσέπες του λαού με κάλυμμα τα «περιβαλλοντικά» τέλη κυκλοφορίας... Αν δεν άκουγε δε φταίμε εμείς, εμείς τα λέγαμε, φταίει πιθανόν η βραδύνοια, που του πήρε του GAP δύο μήνες να καταλάβει...

Είναι δεδομένο ότι τα παλαιότερα αυτοκίνητα καταναλώνουν (σίγουρα) και ρυπαίνουν (πιθανόν) περισσότερο από τα καινούργια, αν όμως το διατηρεί κάποιος σε κυκλοφορία το κάνει είτε γιατί είναι χομπίστας (άρα από επιλογή!!) είτε γιατί δεν έχει δυνατότητα να το αντικαταστήσει (άρα από ανάγκη!!).

Επειδή το ζητούμενο λοιπόν για τη χώρα μας επί κυβερνήσεως ΝΔ ήταν και η προστασία του περιβάλλοντος ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ έδωσε κίνητρο να αποσυρθούν τα παλιά αυτοκίνητα και από τους μη έχοντας την δυνατότητα, αξιοποιώντας το περιβαλλοντικό τέλος που θα πλήρωναν οι από επιλογή ρυπαίνοντες με παλιά αυτοκίνητα. Ο στόχος προφανής: βοηθάω κάπως τον πολίτη με παλαιό αυτοκίνητο που δεν έχει δυνατότητα να αποκτήσει ένα νέο αυτοκίνητο μέσω ενός περιβαλλοντικού φόρου που θα πληρώσουν οι υπόλοιποι που επιλέγουν να κρατήσουν το παλιό αυτοκίνητο τους ή έχουν νεώτερο και δεν έχει νόημα να το αλλάξουν και ενισχύω και τα οικονομικά της χώρας μέσω του ΦΠΑ και των υπολοίπων φόρων που η κίνηση μου αυτή θα προκαλέσει.

Και λέω ήταν γιατί επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ εκ του αποτελέσματος συνάγουμε ότι δεν είναι πλέον ζητούμενο η προστασία του περιβάλλοντος αλλά το μέχρι εξουθενώσεως χτύπημα του απλού πολίτη, επ' ωφελεία μιας μικρής νομενκλατούρας αρεστών. Επιπλέον, ούτε νέο ΦΠΑ εισρέει, ούτε άλλοι φόροι, και προκαλείται και ανεργία λόγω της απόλυτης μείωσης της οικονομικής δραστηριότητας σε μια κατηγορία επιχειρήσεων.

Και -τουλάχιστον ως προς το περιβάλλον που είναι το θέμα μας- δεν μπορεί να είναι διαφορετικά όταν καταργείται το κίνητρο της απόσυρσης ενώ παραμένει το περιβαλλοντικό τέλος που θα το χρηματοδοτούσε επαυξημένο ως προς τα παλαιότερα αυτοκίνητα και σε πλήρη αναντιστοιχία με το πόσο ρυπαίνει κάθε αυτοκίνητο. Δηλαδή ένα «ενεργοβόρο» και κακοσυντηρημένο (άρα και ρυπαίνον τα μάλα...) περυσινό Cayenne κάποιου «έχοντα» αρεστού της πράσινης νομενκλατούρας πληρώνει ελάχιστα ως «οικολογικό», ενώ το δεκαετίας αλλά καλοσυντηρημένο και οικονομικότερο αυτοκίνητο ενός συνταξιούχου καλείται «να κλείσει τη μαύρη τρύπα».

Και μη μου πείτε ότι είναι λαϊκισμός αυτό που λέω γιατί ο συνταξιούχος δεν μπορεί να αντικαταστήσει το παλιό του αυτοκίνητο χωρίς βοήθεια, για τον λόγο αυτό το φροντίζει για να διαρκέσει, αυτή είναι η πραγματικότητα, άσε που οδηγεί και οικολογικά γιατί δεν του περισσεύουν για σπατάλες στα καύσιμα, οι άλλοι, οι έχοντες είναι και κατέχοντες κάθε δύο-τρία χρόνια νέου αυτοκινήτου μέσω αγοράς ή leasing και λίγο ενδιαφέρονται για τα καύσιμα αν κρίνω από το πόσο άτσαλα οδηγούν τα χιλιάδες κυβικά τους στην πόλη και τις εθνικές οδούς...

Αυτά... Αλήθεια, τουλάχιστον τώρα που κατάλαβε ο ΓΑΠ (κάλλιο αργά παρά ποτέ...) γιατί δεν παίρνει άμεση πρόνοια να διορθώσει επιτόπου το πρόβλημα; Γιατί του χρόνου ποιός ζεις ποιός πεθαίνει... όλοι θα το έχουμε ξεχάσει...

Και κάτι ακόμα... Ήμουν αυτές τις μέρες στην επαρχία, εκεί να δείτε παλαιότητα οχημάτων, εκεί να δείτε κύμα επιστροφής πινακίδων. Όχι ότι ακινητοποίησαν τα αμάξια, απλά επέστρεψαν τις πινακίδες για να μην πληρώσουν τα τέλη !! Τα αμάξια κυκλοφορούν κανονικά στους αγροτικούς δρόμους, χωρίς πινακίδα, χωρίς άδεια, χωρίς ασφάλεια, χωρίς να ελέγχονται και να συλλαμβάνονται από την αστυνομία (που δεν μπορεί εύλογα να είναι παντού...). Πόσο εύκολο αλήθεια είναι αυτό στις μεγάλες πόλεις;; Έως και απίθανο... Ήτοι αμέσως δύο μέτρα και δύο σταθμά, σε μια κοινωνία που ήδη κλυδωνίζεται από ανισότητες και αδικίες δεκαετιών... Κι αν συμβεί κάτι, κάποιο ατύχημα, αν υπάρχει και τραυματισμός ή θάνατος τι γίνεται;; Αλλά βλέπεις αυτά είναι ψιλά γράμματα για κοτζάμ Βοναπάρτη (έστω και μικρό...).

Το ότι θα μπορούσε να οριστεί το πιστοποιητικό προσωρινής ακινησίας να δίνεται από δημόσιο ή δημοτικό υπάλληλο κατόπιν επιτόπιου ελέγχου ως προς το ότι το όχημα είναι ακινητοποιημένο σε ιδιωτικό χώρο και όχι σε δημόσιο (εκεί πρέπει να πληρώνει !!) και ότι στο πιστοποιητικό προσωρινής ακινησίας πρέπει να γράφεται η τελευταία ένδειξη του χιλιομετροδείκτη του αυτοκινήτου, το ότι θα έπρεπε τα αυτοκίνητα σε προσωρινή ακινησία να υπόκεινται σε τακτικούς χωρίς προειδοποίηση ελέγχους ως προς το ότι παραμένουν ακινητοποιημένα στον ίδιο χώρο που αρχικά δηλώθηκε, το ότι σε περίπτωση παραβίασης της προσωρινής ακινησίας θα έπρεπε αυτόματα να βεβαιώνεται και να εισπράττεται το τέλος κυκλοφορίας για όλη τη χρονιά προσαυξημένο με τα κανονικά πρόστιμα, επιπλέον θα έπρεπε να επιβάλλονται κυρώσεις για ψευδή δήλωση του Ν.1599, αυτά είναι όντως ψιλά γράμματα... Μη σας πω και άλλη γλώσσα, διόλου επικοινωνιακή, άρα και μη ομιλούμενη εις τας παρυφάς της οδού Κατεχάκη...