3.11.09

Υφέρπων (;;) φασισμός...


Φωτογραφία από την Γερμανική ταινία «Το κύμα».

Γιαούρτια στον Κούγια γιατί επέλεξε να υπερασπιστεί τον αστυνομικό που πυροβόλησε και σκότωσε ένα παιδί... Αυγά στην Σώτη Τριανταφύλλου γιατί επέλεξε να υπερασπιστεί τον εκδοτικό οίκο Πατάκη ενάντια στους απολυμένους του... Μολότωφ στο βιβλιοπωλείο του Άδωνη Γεωργιάδη γιατί οι απόψεις του δε συμφωνούν με τις δικές μας...

Σκόπιμα επέλεξα τα τρία αυτά περιστατικά κατά ανθρώπων ετερόκλητων μεταξύ τους, κατά ανθρώπων που την άποψη τους δεν επικροτώ και δεν υποστηρίζω. Θέλω να δείξω ότι η αντίθετη άποψη πλέον δεν διαλέγεται, επιτίθεται, επιβάλλει την παρουσία της όχι με την δύναμη της σκέψης και του λόγου αλλά με την δύναμη των χειρών.

Υφέρπων φασισμός... Υφέρπων;; Όχι πλέον... Φανερός φασισμός, προϊόν ημιμαθών και αμαθών ανθρώπων, ανθρώπων που δεν πιέστηκαν να γίνουν καλύτεροι στη ζωή τους μέσα από την εκπαίδευση. Ανθρώπων που εθίστηκαν, έκοντες άκοντες, στην ήσσονα προσπάθεια, στον ωφελιμισμό... Γιατί το «διαλέγεσθαι» προϋποθέτει πνευματικό πλούτο και ανοικτό πνεύμα !!

«Όταν ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους, δεν διαμαρτυρήθηκα, γιατί δεν ήμουν Εβραίος .Όταν ήρθαν για τους κομμουνιστές δεν φώναξα, γιατί δεν ήμουν κομμουνιστής. Όταν κατεδίωξαν τους τσιγγάνους, ούτε τότε φώναξα, γιατί δεν ήμουν τσιγγάνος. Όταν έκλεισαν το στόμα των Ρωμαιοκαθολικών που αντιτάσσονταν στο φασισμό, δεν έκανα τίποτα γιατί δεν ήμουν καθολικός.Μετά ήρθαν να συλλάβουν εμένα ,αλλά δεν υπήρχε πια κανείς να αντισταθεί μαζί μου...», Μπέρτολ Μπρεχτ.