29.7.09

Έλα να πρασινίσουμε και πράσινα να ζήσουμε, ...κι από την πρασινάδα μας να φάει κι η γελάδα μας (σατιρικός «ύμνος» προς το πράσινο του Χάρρυ Κλυν)

Τώρα, όταν λέμε πράσινο, μπορούμε να το δούμε από όλες τις απόψεις: περιβαλλοντικά, ποδοσφαιρικά, κοινωνικά, πολιτικά... Ο κ. Σουφλιάς το βλέπει από τις λοιπές απόψεις πλην της τελευταίας, ΠΑΣΟΚ δεν ήταν και δε θα γίνει ποτέ του... Μελετούσα με προσοχή τις προηγούμενες ημέρες τα «πράσινα» μέτρα που ανακοίνωσε, σύμφωνα με τα οποία αυξάνονται τα τέλη στα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, δίνονται κίνητρα προς απόσυρση και ανανέωση του στόλου κ.λπ. κ.λπ.

Κατ' αρχήν (αν και πλήττομαι καθώς θα πληρώνω υπερβολικά τέλη κυκλοφορίας για το 2400 κυβικών Jeep μου) η φιλοσοφία του μέτρου είναι ορθή. Η φιλοσοφία εφαρμογής του όμως είναι μάλλον λανθασμένη: ρυπαίνεις σημαίνει ότι καταναλώνεις καύσιμο, ένα αυτοκίνητο «πόλης» γύρω στα 1200 κυβικά καταναλώνει περίπου το 40% της βενζίνης που καταναλώνει το δικό μου. Επίσης, μεταξύ δύο ίδιων αυτοκινήτων το καλύτερα συντηρημένο και σωστότερα οδηγούμενο καταναλώνει λιγότερο καύσιμο άρα ρυπαίνει και λιγότερο. Άρα μπορείς να προσθέσεις στην τιμή του καυσίμου έναν «φόρο περιβάλλοντος» τον οποίο να πληρώνουν όλοι αναλογικά με την αγορά, ήτοι με την χρήση, καυσίμου που θα κάνουν. Δεν μπορεί αυτός που αγοράζει και ξοδεύει 60λίτρα κάθε Σαββατοκύριακο για την εκδρομή του να πληρώνει το ίδιο με αυτόν που ξοδεύει 60 λίτρα την ημέρα, μόνο και μόνο γιατί ο πρώτος επέλεξε να έχει Jeep και ο δεύτερος αρκέστηκε σε ένα ...Αtos. Απλά, η υπερβολική αύξηση των τελών κυκλοφορίας έχει να κάνει με την ανάγκη εύκολα και γρήγορα να εισπραχθεί ένα ποσό από τα τέλη κυκλοφορίας, δίνοντας και την επίφαση του λαϊκού κόμματος (μη μας την πει και ο Καρατζαφύρερ...), ας ελπίσουμε τουλάχιστον ένα μέρος από αυτά που θα εισπραχθούν θα διατεθούν για να γίνει πραγματικά οικολογική πολιτική.

Όχι τίποτε άλλο αλλά οικολογία για τις πόλεις σημαίνει πρώτιστα δημόσιες συγκοινωνίες, τομέας όπου πληρώνουμε και θα πληρώνουμε χρόνια πολλά τους πειραματισμούς και τις «συμφωνίες» των προκατόχων του κ. Σουφλιά, χωρίς να τον βλέπουμε ουδόλως να δυσανασχετεί.

Δείτε π.χ. τα έργα του ηλεκτρικού (με ανάδοχο τον «νταβατζή» ΑΚΤΩΡΑ) όπου με ρυθμούς χελώνας ολοκληρώνονται τα υπησχεθέντα ως έτοιμα πέντε χρόνια πριν. Ούτε λόγος για επέκταση προς Βαρυμπόμπη ή για πάρκινγκ σε κομβικά σημεία ώστε ο πολίτης να μην κατεβάζει το αυτοκίνητο στην πόλη...

Δείτε το Μετρό, όπου ένας μακαρίτης δήμαρχος και η απύθμενη βλακεία καμμιά τριακοσαριά πολιτών, καταστηματαρχών, παπάδων και λοιπών, άφησε και αφήνει ένα μεγάλο κομμάτι της πόλης χωρίς σταθμό...

Δείτε τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του δικτύου των δημόσιων συγκοινωνιών στη ζώνη της λεωφόρου Κηφισίας όπου τα μεγάλα εμπορικά κέντρα (Golden Hall, Avenue κ.λπ.), περιοχή η οποία δεν εξυπηρετείται με μέσο σταθερής τροχιάς (εκτός αν έχεις όρεξη να περπατήσεις κανένα μισάωρο στο λιοπύρι ή τη βροχή...)

Δείτε τον Προαστιακό και την αναβάθμιση των σιδηροδρόμων, με τον σταθμό της Μεταμόρφωσης να είναι έτοιμος και να μην δίνεται στην κυκλοφορία γιατί η ...υπηρεσία δεν έχει αποφασίσει ποιά χαρτιά απαιτούνται και ποιός νόμος τα διέπει και ποιές και πόσες υπογραφές πρέπει να βάλει ποιός κρετίνος (εκλεγμένος ή μη...) δημόσιος «λειτουργός»....

Δείτε την ΠΑΘΕ την οποία χρυσοπληρώναμε επί μια εικοσαετία στους εθνικούς εργολάβους (την παρέα του Κωστάκη του «Δολιανίτη») για να έρθει τώρα η διαχειρίστρια κοινοπραξία και να μας πει ότι ο δρόμος θέλει σε πολλά σημεία ανακατασκευή εκ βάθρων. Για το παράδρομο εθνικό δίκτυο (αυτό, το χωρίς διόδια ντε...) ούτε λόγος, αν και όταν ποτέ γίνει αυτό θα είναι θαύμα εφάμιλλο του Παρθενώνα, βλέπετε ο σχεδιασμός προβλέπει να εισπράξουν οι εργολάβοι όσα περισσότερα γίνεται, υπάρχουν συμβόλαια μακροχρόνια που πρέπει να εξυπηρετηθούν...

Χαίρομαι κ. Σουφλιά που πήρατε πρωτοβουλίες «οικολογικής» στόχευσης, θα το εκτιμούσα όμως διπλά αν αντί για εμβαλωμματικά μέτρα, επεμβαίνατε ουσιαστικά στο επίπεδο του σχεδιασμού για να τον διορθώσετε, να τον κάνετε περισσότερο λειτουργικό και να πετάξετε άπαξ δια παντώς έξω από το κράτος και τον μηχανισμό του όλους εκείνους που έχουν πρώτιστο συμφέρον την εξυπηρέτηση της τσέπης τους κι όχι του πολίτη. Ανασύσταση του κράτους δεν γίνεται με τη διατήρηση ενός σαθρού και παντελώς αποτυχημένου σχεδιασμού και του μηχανισμού που τον στηρίζει, ομελέτα αμα δεν σπάσεις αυγά δεν τρώς!!

Επιπλέον, αν μαθαίναμε ποιοι προκάτοχοι σας και πόσο ζημίωσαν τον ελληνικό λαό με τις ύποπτες αποφάσεις τους, αυτό δεν θα προκαλούσε εθνικό διχασμό ούτε θα ποινικοποιούσε την πολιτική ζωή του τόπου, απλά θα έβαζε τα πράγματα στη θέση τους, θα ήξερε αυτός που πληρώνει ποιοι σέβονται και ποιοι όχι τον ιδρώτα και το υστέρημα του. Αντίθετα διχάζει και προκαλεί τριγμούς στην κοινωνία το να βλέπεις κάποιους λίγους εκλεκτούς του παρελθόντος να χαίρονται πλουσιοπάροχα (έως και προκλητικά...) τους καρπούς των κόπων ΜΑΣ και οι κυβερνήτες μας να σιωπούν και να κωφεύουν (πραγματικά και ρητορικά...) !!!