11.3.09

Αυτοκινητόδρομοι, εθνικές οδοί και διόδια...

Έναυσμα του σχολίου αυτού η σημερινή επαναφορά στη δημοσιότητα του θέματος της κατασκευής διοδίων στον αυτοκινητόδρομο Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε τέσσερα νέα σημεία και τις διάφορες διαμαρτυρίες που (ξαφνικά;;;) ξέσπασαν στα πλαίσια της «καμπάνιας» που στόχο έχει να μας φανερώσει την «ανάλγητη» κυβέρνηση που δε φροντίζει τα θέματα της καθημερινότητας των Ελλήνων και τους βάζει να πληρώνουν αντί να δανείζεται και να τα παρέχει όλα τζάμπα όπως οι ...καταραμένοι Σημιτιστές (όχι, ΠΑΣΟΚοι δεν είναι, δεν ακούσατε που το είπε ο Γιωργάκης;;;)

Ας σοβαρευτούμε τώρα. Ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος υψηλής ταχύτητας και σύγχρονων προδιαγραφών έχει νόημα να υπάρχει και να πληρώνουν οι χρήστες για τη συντήρηση, την αναβάθμιση, τη βελτίωση του κ.λπ. κ.λπ. Αν κοιτάξω στην Ευρώπη μπορώ να σας υποδείξω πλείστα όσα χαρακτηριστικά παραδείγματα. Προ καιρού ταξίδευα από την Γερμανία προς την Αυστρία σε έναν τέτοιο αυτοκινητόδρομο, μέσα στις Άλπεις. Πλήρωσα για 300 περίπου χιλιόμετρα, πάνω κάτω 10 ευρώ. Πολλά !!! Όμως, ο αυτοκινητόδρομος δεν είχε το παραμικρό σαμαράκι, την παραμικρή λακκούβα, μέσα στο χιονισμένο και παγωμένο τοπίο ήταν πεντακάθαρος ώστε να μπορώ να κινούμαι με ασφάλεια και με 120-140 χλμ/ώρα, είχε καθαρή σήμανση, αρκετά και περιποιημένα σημεία στάσης και ανάπαυσης, ραδιοφωνικό δίκτυο με ανακοινώσεις κ.λπ. κ.λπ. ότι -με λίγα λόγια- πρέπει να έχει ένας μοντέρνος αυτοκινητόδρομος...

Έχει νόημα λοιπόν να βάλουμε διόδια σε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο για να αποκτήσουμε και να διατηρήσουμε μια παρόμοια -αν όχι την ίδια- ποιότητα υπηρεσιών. Έχει νόημα !! Ξέχασα κάτι όμως, μικρό αλλά σημαντικό. Στο ταξίδι μου εκείνο από την Γερμανία στην Αυστρία, επέλεξα να ταξιδέψω από τον αυτοκινητόδρομο, είχα όμως και την επιλογή να ταξιδέψω ΔΩΡΕΑΝ από το εθνικό οδικό δίκτυο, θα είχα καθαρό, ποιοτικά κατασκευασμένο και ασφαλή δρόμο απλά θα ήταν στενός (συνήθως μια και μία λωρίδες), θα περνούσε μέσα από πόλεις και χωριά με όρια ταχύτητας (ναι, το γνωστό 50 !!) που έπρεπε να σεβαστώ για να μη με συλλάβει η ...καταραμένη κάμερα και το πληρώσω βαπορίσιο, εν ολίγοις ΘΑ ΕΦΤΑΝΑ στον προορισμό μου ΔΩΡΕΑΝ μια - δύο ώρες ΑΡΓΟΤΕΡΑ. Βιαζόμουν και επέλεξα να πληρώσω...

Έχει νόημα λοιπόν να βάλουμε διόδια σε έναν κλειστό αυτοκινητόδρομο για να αποκτήσουμε και να διατηρήσουμε μια παρόμοια -αν όχι την ίδια- ποιότητα υπηρεσιών. Έχει νόημα !! Να πληρώνουμε έναν αυτοκινητόδρομο κλειστό και σύγχρονο, όπου έχουμε ένα αντίστοιχης ασφάλειας και ποιότητας κατασκευής εθνικό οδικό δίκτυο που θα μας επιτρέπει να φτάνουμε στον προορισμό μας αργότερα μεν, δωρεάν και με ασφάλεια δε...

Η λογική λέει: κλειστός αυτοκινητόδρομος με διόδια άμεσα, μόνο όμως όπου υπάρχει διαθέσιμος στη χρήση των πολιτών αντίστοιχης ασφάλειας και ποιότητας κατασκευής δωρεάν εθνικός δρόμος !! Σε όλα τα άλλα σημεία, ο αυτοκινητόδρομος να είναι δωρεάν έως ότου φτιάξουμε με τους φόρους μας το εναλλακτικό δίκτυο. Τότε, ας εκχωρήσουμε την εκμετάλλευση στους ιδιώτες και ας τους ελέγξουμε για το επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχουν.

Για να γίνει σαφής κατανοητή η πρόταση, δίνω παραδείγματα: ο παράδρομος από Βαρυμπόμπη ως Αγ. Στέφανο και Μαλακάσα δεν αποτελεί ασφαλή και ποιοτικά κατασκευασμένη εναλλακτική λύση, έχει πολύ άσχημο οδόστρωμα, ασυντήρητο για πολλά χρόνια στο μεγαλύτερο του μήκος, καθώς και αρκετές επικίνδυνες στροφές λόγω κακής κλίσης, αποτέλεσμα πλημμελούς κατασκευής. Αν αυτός ο δρόμος σουλουπωθεί και αποκτήσει ίδιες προδιαγραφές ασφαλείας με τον αυτοκινητόδρομο, τότε «κλείνεις» τον αυτοκινητόδρομο και εισπράττεις διόδια. Μέχρι τότε, κάνεις την πάπια, και προσπαθείς με το ποσό από τους φόρους να κάνεις τα απαιτούμενα έργα...

Παρεμπιπτόντως μάλιστα (προς υπουργούς, γενικούς γραμματείς και άλλους ΠΕΧΩΔΕδες), αν εκεί που δουλεύεις βρεις κανένα στοιχείο που να αποδεικνύει ότι κάποιος προηγούμενος έκανε το σκάνδαλο του και βούτηξε ...«το δάχτυλο στο μέλι», τον στέλνεις στον εισαγγελέα χωρίς πολλά πολλά και αν κουνηθεί τον ξεμπροστιάζεις στεγνά, στυγνά και επαγγελματικά !!! Όχι τίποτε άλλο αλλά πρέπει να μας εξηγήσουν κάποτε κάποιοι πως η κακή ποιότητα κατασκευής στην Ελλάδα επί ΠΑΣΟΚ και εκσυγχρονισμού κόστιζε έως και τα διπλά από την αντίστοιχη, αλλά καλή, ποιότητα κατασκευής στην γειτονική Τουρκία της ίδιας εποχής. Δεν παραβλέπω βέβαια ότι εμείς «αγοράζαμε» ετησίως περισσότερες Lamborghini και Ferrari από τους γείτονες, απλά ρωτάω μπας και μάθω κι εγώ κατιτίς...

υ.γ. έβλεπα το σχετικό ειδησεογραφικό ρεπορτάζ στο Alpha, με τις αντιδράσεις των κατοίκων του Αγ. Στεφάνου. Παρατήρησα λοιπόν το κλασσικό «φρούτο» της εποχής, ξανθιά κυρία «αγανακτισμένη πολίτη» στο αριστερό άκρο της οθόνης που κάτι λέει οργίλη προς τον έκπληκτο υφυπουργό κ. Ξανθόπουλο από μικροφώνου, τελειώνει την κανονική τοποθέτηση της, και κουνάει τα χέρια σε ευθεία γραμμή από μέσα προς τα έξω αναφωνόντας (σύμφωνα με την ανάγνωση του στόματος της) «ΤΕΛΟΣ!!!», για να παραδώσει κατόπιν το μικρόφωνο σε έναν μειδιώντα, έκπληκτο παρευρισκόμενο και να μαζέψει τα μπουφανάκια της για να αποχωρήσει. Κλασσική φασίζουσα νοοτροπία που εκτρέφεται στην κοινωνία από την αντιπολίτευση καθώς βολεύει και δεν καταπνίγεται από την κυβέρνηση καθώς -επίσης- βολεύει. Στο καλό κυρία μου, στο καλό, αν δεν μπορείς να συζητήσεις και να αρθρώσεις σοβαρό λόγο, επιχειρήματα και προτάσεις, στο καλό, το ξέρουμε το πρόβλημα, είναι περιττό να μας το ξαναπείς, προτάσεις θέλουμε ως κοινωνία, προτάσεις και όχι κραυγές... Κοινωνία είμαστε όχι οι εσωκομματικές διαδικασίες του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ...