13.1.09

Η επανάσταση ...εγκλωβίστηκε, μαζί και η λογική...

Έγραφα νωρίτερα σήμερα για κάποιες «κυρούλες» μιας άτυπης ομάδας νομικής προστασίας που αποφάσισαν να κάνουν τη ζωή τους ...πιό πιπεράτη εκείνο το μεσημέρι της 9ης Γενάρη. Αναδημοσίευσα και το σχετικό βίντεο που κυκλοφορεί ελεύθερο σε youtube, tvxs και αλλού. Ομολογώ ότι οι χαρακτηρισμοί μου ήταν αρκετά σαρκαστικοί, αλλά μόνο σαρκασμό μου προκάλεσε το συγκεκριμένο βίντεο, έπινα βλέπετε ακόμα τον πρωίνό καφέ...

Πριν από λίγο βρήκα στο e-mail μου σχόλιο ενός φίλου, έγραφε αρκετά, η ουσία ήταν
«...μη γίνεσαι κακός, συνήγοροι ήταν και προσπαθούσαν να κάνουν τη δουλειά τους, να προστατέψουν τους πελάτες τους και τη δικαιοσύνη, έφταιγε η αστυνομία που είχε επιτεθεί κ.λπ. κ.λπ. ...»

Σα να ξαναάκουσα τις πολιτικές οιμωγές περί «θεσμικής παρεκτροπής» κ.λπ. κ.λπ., φλάσαραν στο μυαλό μου όλες οι μπούρδες που άκουσα μέσα στο Σαββατοκύριακο... «δε μπορεί...» σκέφτηκα... κι όμως μπορεί... κάπου παρεξηγήσαμε και παρεξηγηθήκαμε... δεν είμαι δικηγόρος αλλά δεν είμαι και μαλάκας, ξέρω «να χωρίζω δυό γαϊδάρων άχερα».

Έκατσα και ξαναείδα το βίντεο, η όλη σκηνή είναι σαφής:
αστυνομικοί (εκπροσωποι της εκτελεστικής εξουσίας) προσπαθούσαν να προσαγάγουν πολίτες (όπως έχουν δικαίωμα και υποχρέωση από το νόμο) για έλεγχο στοιχείων στην Ασφάλεια και μια ομάδα δικηγόροι επικαλούνταν την ιδιότητα τους και προσπαθούσαν να προκαθορίσουν ποιοί θα προσάγοντο και ποιοί όχι.

Αν μάλιστα δεις το όλο θέμα με πιό διασταλτική ερμηνία και αντικαταστήσεις τη λέξη προσαγωγή με την λέξη σύλληψη, μπορείς εύκολα να συμπεράνεις ότι οι εν λόγω δικηγόροι προσπάθησαν να παρεμποδίσουν σύλληψη περικυκλωμένων διαδηλωτών. Έτσι απλά.

Δικηγόρος δεν είμαι, η οικογένεια μου όμως υπηρέτησε και υπηρετεί την δικαιοσύνη με διάφορες ιδιότητες. Γι' αυτό σταματώ εδώ τα συμπεράσματα και αρχίζω τις ερωτήσεις:
Πρώτη ερώτηση: ορκιζόμενος κάποιος ως δικηγόρος, αναγνωρίζει ή όχι την ύπαρξη κράτους και νόμου, ορκίζεται σεβασμό στους θεσμούς και τις διακριτές εξουσίες (π.χ. την εκτελεστική) ή όχι;;

Δεύτερη ερώτηση: έχει δικαίωμα ένας δικηγόρος να κρίνει το ποιος θα προσαχθεί/συλληφθεί ή μήπως αυτή είναι δουλειά του δικαστή;

Τρίτη ερώτηση: οι ίδιοι οι δικηγόροι είναι υπεράνω νόμων;

Τέταρτη ερώτηση: είναι ή δεν είναι τα ανεξάρτητα δικαστήρια αρμόδια να κρίνουν τελικά για το ορθόν ή μη της όποιας σύλληψης και εκεί είναι που παίζει σημαντικό ρόλο ο ιερός θεσμός του συνηγόρου;;;

Μάλλον ρητορικές ερωτήσεις γιατί δεν χρειάζεται να είσαι νομομαθής για να γνωρίζεις τις απαντήσεις αρκεί να είσαι νοήμων πολίτης. Μπα... κάτι δε μου πάει καλά... κάτι εξακολουθεί να με προβληματίζει... Ας ξαναδώ το βίντεο, ας ξεχάσω λίγο ότι εκεί υπάρχουν δικηγόροι...

Για κάτσε, εδώ έχουμε αξιόποινες πράξεις, έχουμε παρεμπόδιση της αστυνομίας να κάνει έλεγχο, προσαγωγή. σύλληψη, έχουμε εξύβριση, έχουμε απειλή και βιαιοπραγία κατά αστυνομικών... Α, έχουμε κια χωρίς συναίνεση φωτογράφιση και μαγνητοσκόπηση (τα έχει δει αλήθεια αυτό η περιβόητη αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων;;). Και όλα αυτά από δικηγόρους, λειτουργούς της δικαιοσύνης! Μήπως (ρωτάω εγώ τώρα...) αυτό τους καθιστά και λίγο επίορκους;;;

Τι τα θες, τι τα γυρεύεις, εδώ «θεός» είναι η ατιμωρησία... Άσε καλύτερα, μη βρεθώ να με «κυνηγάει» ο αριστερούλης υπηρεσίας της γειτονιάς μου γιατί διασάλευσα τη χειμερινή ραστώνη και την επαναστατική γυμναστική του... Άσε καλύτερα...