26.11.08

Λιμάνι Πειραιά: συμφωνία στρατηγικής σημασίας και πολιτική υποκρισία...



Εν μέσω Ευφραιμιάδας και διακαναλικής (παρα)πολιτικής μπουρδολογίας συμβαίνουν και πολλά σημαντικά στη χώρα μας τα οποία από τη μία μεν διαμορφώνουν ένα ευνοϊκό και καλύτερο αύριο για μεγάλες ομάδες του πληθυσμού, από την άλλη δε παραπέφτουν στα ψιλά των εγχώριων μέσων μαζικής επικοινωνίας και λοιδωρούνται από κοντόφθαλμους -πολιτικούς και μη- συμπολίτες μας...

Διαβάστε την είδηση όπως σταχυολόγησα και συνέρραψα από διάφορες πηγές...
Μια υπογραφή αξίας 4,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα 35 χρόνια μπήκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου. Νέα εποχή για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και την οικονομία της χώρας μας σηματοδοτεί η συμφωνία μεταξύ του ΟΛΠ και της κινεζικής εταιρίας Cosco για τη διαχείριση του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) που υπογράφηκε παρουσία του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και του Κινέζου προέδρου Χου Ζιντάο.

Υπολογίζεται ότι τα ετήσια κέρδη από αυτή την κίνηση θα φτάσουν στα 120 εκατ. ευρώ, όταν τα αντίστοιχα έσοδα που εξασφαλίζει σήμερα ο ΟΛΠ από την άσκηση της ίδιας δραστηριότητας δεν ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Οπερ σημαίνει 17 φορές περισσότερα, όπως σημειώνεται από τη διοίκηση του ΟΛΠ. Τα κέρδη θα είναι μεγαλύτερα, καθώς στο τίμημα δεν συμπεριλαμβάνονται οι επενδύσεις στις υποδομές, που θα γίνουν την επόμενη 5ετία, ύψους 620 εκατομμυρίων ευρώ.

Το σημαντικότερο; Η συμφωνία μεταξύ ΟΛΠ και Cosco θέτει τις βάσεις για τη μετεξέλιξη του λιμανιού του Πειραιά από κύρια πύλη της χώρας σε κυρίαρχο λιμενικό κόμβο της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας.

Ο κινεζικός όμιλος Cosco βρίσκεται στην 5η θέση της παγκόσμιας κατάταξης διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων και διαθέτει τα μέσα και την τεχνογνωσία προκειμένου να μετατρέψει αμέσως τον Πειραιά σε σύγχρονο διαμετακομιστικό εμπορικό κέντρο της Ευρώπης.

Στα πλαίσια της συμφωνίας, στο λιμάνι θα δημιουργηθούν δύο σύγχρονες προβλήτες, οι οποίες θα μπορούν να εξυπηρετούν ταυτοχρόνως έξι κοντέινερ, δυναμικότητας 10.000 εμπορευματοκιβωτίων το καθένα, ενώ υπάρχουν σχέδια και για 3η προβλήτα.

Υπολογίζεται ότι θα δημιουργηθούν τουλάχιστον 1.000 νέες θέσεις εργασίας στο Ν. Σ.ΕΜΠΟ. Νέα πνοή θα δοθεί ακόμα τόσο στο εξαγωγικό και εισαγωγικό εμπόριο όσο και στις παραλιμενικές δραστηριότητες, όπως η προμήθεια πλοίων, η πετρέλευση, η πρακτόρευση, οι ναυπηγοεπισκευές.

Σήμερα, με 1,5 εκατ. TEU διακίνηση, δημιουργείται σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς τζίρος τουλάχιστον 500 εκατομμυρίων ευρώ στις πάσης φύσεως παραλιμενικές δραστηριότητες, τζίρος ο οποίος μόνο θετικά θα επηρεαστεί από τον τριπλασιασμό του λιμανιού για όλους τους κλάδους που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με αυτό.

Τέλος, ο χρόνος εξυπηρέτησης θα μειωθεί αισθητά προς όφελος των εισαγωγικών και εξαγωγικών επιχειρήσεων, που θα γίνουν ανταγωνιστικές, καθώς δεν θα υφίστανται πλέον οι υπάρχουσες καθυστερήσεις στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων.

Πλέον η χώρα μας, εκτός από τη Ρωσία (με τους αγωγούς φυσικου αερίου), αποκτά έναν ακόμα μεγάλο στρατηγικό εταίρο, την Κίνα και ισχυροποιεί την παρουσία της σε Ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο. Αρκεί να αρπάξουμε την ευκαιρία, να «στρώσουμε κώλο κάτω» και να δουλέψουμε. Και αυτό αφορά την πλειοψηφία, γιατί η μειοψηφία ήδη τοποθετήθηκε...
Την ώρα που στο Μέγαρο Μαξίμου έπεφταν οι υπογραφές της σύμβασης παραχώρησης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (Σ.ΕΜΠΟ) με την κινεζική εταιρία Cocso, περίπου 500 υπάλληλοι και λιμενεργάτες του ΟΛΠ συγκεντρώθηκαν στο κέντρο της Αθήνας και διαδήλωναν έξω από τη Βουλή με κύριο σύνθημα «Οχι στο ξεπούλημα του λιμανιού».

Στο πλευρό τους ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλ. Αλαβάνος, μαζί με τους βουλευτές κ.κ. Π. Λαφαζάνη, Θ. Δρίτσα και Αννα Φιλίνη, υποστηρίζοντας πως πρόκειται για «απαράδεκτη αποικιακού τύπου εκποίηση του λιμανιού του Πειραιά» και θα «συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις μέχρι την τελική νίκη». Στη συγκέντρωση συμμετείχε και η βουλευτής του ΚΚΕ Δ. Μανωλάκου...

Την αντίθεσή τους στην παραχώρηση του «πλέον κερδοφόρου τμήματος του λιμανιού σε ιδιωτικά συμφέροντα» εξέφρασαν ο δήμαρχος της πόλης κ. Παν. Φασούλας και ο νομάρχης Πειραιά κ. Γ. Μίχας...

Προφανείς αντιδράσεις όταν θίγεται η σταθερή κομματική πελατεία και μειώνεται η δυνατότητα της ανέξοδης πολιτικολογίας στην πλάτη του φορολογούμενου...

Υ.Γ. παραπλευρο ώφελος: επειδή ο Θρύλος και ο Πειραιάς ήταν ανέκαθεν συνδεδεμένοι, προβλέπονται ημέρες δόξης λαμπρές... πέρα από την ίδρυση Ολυμπιακού Σαγκάης και Ολυμπιακού Πεκίνου και την αδελφοποίηση τους με τον Ολυμπιακό Πειραιά, βλέπω σε δυο τρία χρόνια τον σκάουτερ Νινιάδη να επιστρέφει με τα πρώτα ταλέντα από τη μακρυνή σύμμαχο, να δω τον Βαλβέρδε να κοουτσάρει Κινέζους και τίποτε άλλο, να δως πως θα τους προλαβαίνουν οι μεταφραστές... άμα μάλιστα κάνουμε και έξτρα προετοιμασία στο Σινικό Τείχος, μιλάμε για 35 χρόνια ακόμα πρωτάθλημα... και βάαααλε... ημέρες δόξης λαμπρές όντως !!!