18.9.08

ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ: επιτέλους κάποιος επεξεργάστηκε, πρότεινε και υλοποιεί μια λύση !!!


Οι παλιοί, φανατικοί, αναγνώστες μου θα ανακαλέσουν από τα περυσινά προεκλογικά post την άποψη μου για τον σημερινό υπουργό Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη:

«Κωστής Χατζηδάκης (Β' Αθηνών): μία ψήφος που θα πιάσει τόπο... Συνεπής και σταθερός στις απόψεις του, ο Κωστής Χατζηδάκης έχει αποδείξει την εργατικότητα, την σεμνότητα και το ήθος του. Πιστεύω ότι αποτελεί μια αξία που λείπει από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και - ως τέτοια - αξίζει την ψήφο μας. Σίγουρα, το δείγμα γραφής του ως βουλευτή θα είναι διαφορετικό από τις «μουτζούρες» που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε.»

Ο Κωστής Χατζηδάκης εξελέγη, υπουργοποιήθηκε και -από χθες- με έκανε να χαμογελάω μια φορά ακόμα, είναι ο πρώτος Έλληνας υπουργός Μεταφορών στα τελευταία 25 χρόνια (που παρακολουθώ ενεργά την πολιτική αυτού του τόπου) που δεν αρκέστηκε στη διαπίστωση ότι η Ολυμπιακή έχει πρόβλημα, που επεξεργάστηκε, πρότεινε και υλοποιεί λύση. Μπορεί η λύση του να μην είναι η ιδανική, να μην είναι καν η καλύτερη -δεν έχω προλάβει καν να μελετήσω το ολοκληρωμένο σχέδιο που ενέκρινε η Ευρωπαϊκή επιτροπή. Το ενέκρινε όμως, αυτό από μόνο του σημαίνει ότι είναι πλήρες, είναι ουσιαστικό, είναι περιεκτικό, αποτελεί μια λύση !!

Μπράβο κε Υπουργέ, επιτέλους. Μπράβο, φίλε Κωστή Χατζηδάκη, σου βγάζω το καπέλο. Ναι φίλοι μου, οφείλουμε να του βγάλουμε το καπέλο σε αυτή την υπόθεση (και όχι μόνο...). Κάνει πράξη με πολύ συγκεκριμένο τρόπο αυτό που όλοι οι υπουργοί Μεταφορών (πρωτοκλασάτα ονόματα μερικοί) εδώ και δεκαετίες “υπόσχονταν”. Δεν θυμάμαι έναν που να μη μιλά για «βαρίδι», για «αναδιοργάνωση», για «εξυγίανση», για «αποκρατικοποίηση»... Στο τέλος όλοι έφευγαν και μας άφηναν το λογαριασμό, έχοντας σωρεύσει νέα απίστευτα χρέη !!

Τουλάχιστον ο Χατζιδάκης θα κλείσει πριν φύγει μία, ίσως την κορυφαία αν και υπάρχει και ο ΟΣΕ, καταβόθρα που ρουφάει το χρήμα μας, τους φόρους μας, τις οικονομίες μας. Προωθεί ένα σχέδιο που δείχνει πολύ συγκεκριμένο και ρεαλιστικό: σπάσιμο σε τρεις εταιρίες την ΠΑΝΘΕΟΝ, η οποία θα αναλάβει το πτητικό έργο, μια δεύτερη νέα εταιρεία προερχόμενη από την Ολυμπιακή Αεροπορία Υπηρεσίες, η οποία θα αναλάβει το ground handling, και μία τρίτη εταιρεία που θα είναι η εταιρεία της τεχνικής βάσης. Στη συνέχεια, επιλογή ιδιωτών επενδυτών με διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό. Παράλληλα, προστασία των εργαζομένων με επαναπρόσληψη στις νεες εταιρίες, εθελούσια έξοδο, μετάταξη, επιδότηση ενσήμων.

Θα βρεθεί αγοραστής; Τι σημαίνει πρόσληψη με μηδενικές συμβάσεις; Τι είδους αντιδράσεις θα υπάρξουν; Σίγουρα οι αντιδράσεις των εργαζομένων θα είναι απρόβλεπτες ή μήπως θα είναι εξόχως προβλέψιμες μιας και διαθέτουν και ισχυρό σωματείο και αρκετά κεφάλαια για να χρηματοδοτήσουν πάσης φύσεως μακρόχρονους και έντονους αγώνες. Άσε που θα βρουν και πολύτιμους αρωγούς και χρηματοδότες στο χώρο της σημερινής αντιπολίτευσης, όχι τόσο λόγω του δικαίου των αιτημάτων τους αλλά κυρίως ως πρόσφορο εφαλτήριο για να δημιουργηθούν προσκόμματα στην υλοποίηση της κυβερνητικής πολιτικής (σωστής ή λάθος, δεν έχει σημασία, ειδικά όταν γίνεται αντιπολίτευση όχι για τον πολίτη και τη χώρα αλλά για την κουτάλα και το να την ξαναπιάσουμε στα χέρια μας).

Αυτά τα θέματα είναι δύσκολο να τα προβλέψει κανεις πλήρως... Σίγουρα είναι ένα θέμα που θα συζητηθεί και θα συζητείται για πολλά χρόνια. Ιδιαίτερα αν η εξέλιξη του σχεδίου Χατζηδάκη είναι επιτυχημένη, μην ξεχνάτε ότι σε αυτή τη χώρα δεν είμαστε ιδιαίτερα συμφιλιωμένοι με την επιτυχία των άλλων...

Θα σταματήσω εδώ. Πίστευα και πιστεύω ότι για να έχω σοβαρή άποψη και να παράγω υπεύθυνη γνώμη πάνω σε ένα θέμα όπως αυτό, πρέπει να έχω όσο το δυνατόν πληρέστερη πληροφόρηση, πέρα από τίτλους, τσιτάτα και κραυγές. Κραυγές σαν αυτές που ξεφώνιζαν σήμερα το πρωί διάφοροι αρχισυνδικαλιστές της εταιρίας και οι κοινοβουλευτικοί πάτρωνες τους στα κανάλια, έμπλεοι μίσους γιατί επιτέλους κάποιος πήρε απόφαση να «αποκαθάρει το κυλώνειον άγος» και δεν τους άφησε το ελεύθερο πεδίο να απομυζούν ανεξέλεγκτα τα αποθέματα, τους φόρους και τις οικονομίες μας ως λαού.

Κατέβασα ήδη από το web site του υπουργείου Μεταφορών τόσο την επίσημη παρουσίαση του σχεδίου Χατζηδάκη, όσο και το υπόλοιπο υποστηρικτικό υλικό. Θα ψάξω όσο μπορώ να βρω και τις απόψεις των άλλων, να ενημερωθώ και να σας ενημερώσω, για να ξέρουμε καλύτερα τι ακριβώς προτείνεται, και να μπορέσουμε να κάνουμε (είτε εδώ είτε έξω στην κοινωνία) έναν διάλογο πιο ουσιαστικό και πιο δημιουργικό. Όποιος έχει και θέλει να συνεισφέρει σε αυτό, ευπρόσδεκτος. Αρκεί να αποφύγει τα τσιτάτα, τις κραυγές και τον λαϊκισμό, πρέπει να κατανοήσουμε ότι τα προβλήματα (ειδικά αυτά που χρονίζουν και κακοφορμίζουν) πρέπει να κλείνουν και όχι να παρακάμπτονται. Και για να κλείσουν, χρειάζονται προτάσεις, αποφάσεις, πρωτοβουλίες, ευθύνη, ρίσκο, ανοικτά μυαλά. Αν δεν υπάρχουν αυτά, «με πορδές δεν βάφονται αυγά», όπως θα έλεγε και ο συγχωρεμένος ο παππούς μου. Ευτυχώς μερικοί σε αυτό τον τόπο τα παραπάνω τα έχουν κάνει τρόπο ζωής και τα εφαρμόζουν...
Πρώτη ενημέρωση (πριν ακόμα καν δημοσιευθεί το κείμενο): άκουσα πριν λίγο τον Γ. Παπανδρέου, άλλα λόγια να αγαπιόμαστε: «η κυβέρνηση αντί να ασχολείται να βρει λεφτά να αγοράσει απαραίτητα ιατρικά εργαλεία, ασχολείται με την αγοραπωλησία του δημόσιου πλούτου» είπε και εγέλασαν όλοι. Ποιόν άλλο τρόπο θα μπορούσε να βρει για να αντιπολιτευτεί χωρίς ουσιαστική αντιπρόταση αλλά και χωρίς παραδοχή της ανικανότητας (για να μην επικαλεστώ άλλη έκφραση σκληρότερη και πλέον αληθινή) συλλήβδην των αρμόδιων υπουργών των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ στις οποίες συμμετείχε ως κορυφαίο στέλεχος...

υ.γ. θυμίζω σε όλους ότι τα σχόλια ελέγχονται πριν δημοσιευθούν για υβριστικές, προσβλητικές ή μη νόμιμες εκφράσεις/δηλώσεις και ότι έχω διατυπώσει την επιθυμία μου να συνδιαλέγομαι με επώνυμους και όχι με ανώνυμους, με προσωπικότητες και όχι με τη μάζα...