11.4.08

Επιτέλους... γνώρισα και το ΙΚΑ...

Έμεινα κατάπληκτος... Η απόλυτη οργάνωση, το τέλειο της εξυπηρέτησης, της ευγένειας, της φροντίδας για τον πελάτη... Και το όνομα αυτού: «Διοικητικές Υπηρεσίες ΙΚΑ».

Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου εταιρείας πριν από αρκετά χρόνια, είχα την ατυχία να πέσω στις «δαγκάνες» του ΙΚΑ (κυριολεκτώ στην έκφραση) όταν αποφασίσαμε να εκτελέσουμε έργο ανακαίνισης του κτιρίου στο οποίο θα μεταστεγαζόταν η εταιρεία. Αποτέλεσμα, όλο το Δ.Σ. απογράφηκε ως υπεύθυνος του έργου. Ως εδώ καλά και λογικά...

Το παράλογο αρχίζει παρακάτω: με νόμο του κράτους παρακαλώ, αν θελήσεις δάνειο από τράπεζα, πρέπει να προσκομίσεις πιστοποιητικό ότι δε χρωστάς στο ΙΚΑ. «Ρε παιδιά εγώ είμαι ασφαλισμένος του ΤΕΒΕ», ρώτησα τους φίλους στην τράπεζα, «να σας φέρω απο κει», «δεν προβλέπεται», ήταν η απάντηση, από το ΙΚΑ μας ζητάνε... Δηλαδή, να καούν τα κάρβουνα... Δεν τους νοιάζει αν χρωστάς στο επίσης κρατικό ταμείο που υπάγεσαι, τους νοιάζει μην τυχόν και χρωστάς στο ΙΚΑ...

Έτσι, επί δύο μέρες, είχα ένα ...άσχετο μπλέξιμο με το ΙΚΑ και διαπίστωσα γιατί τους βρίζουν όλοι... Όσοι υπάλληλοι εκεί μέσα και είναι κάτω των σαράντα (χονδρικά!!), δουλεύουν, οι υπόλοιποι έχουν από μια μεγάλη τσουγκράνα και τα ξύνουν... Το πιό άσχημο είναι ότι καλύπτονται και προστατεύονται από την ηλιθιότητα της μονιμότητας και δεν μπορείς και να τους πεις τίποτα καθώς κινδυνεύεις να μη γίνει η δουλειά σου ποτέ ή να βγάλεις ρίζες περιμενοντας και υπομένοντας την αντεκδίκηση και κατάχρηση εξουσίας του κάθε ηλιθίου...

Είμαι λίγο σκληρός;; ίσως... Έχασα όμως πέντε πολύτιμες ώρες γιατί δύο υπηρεσίες του ΙΚΑ δεν μπορούν να συννενοηθούν μεταξύ τους, γιατί τα δεδομένα τους είναι on-line μόνο κατ' όνομα και όχι ουσιαστικά (=δεν είναι διαθέσιμα σε όλους τους χρήστες του συστήματος, πρέπει να τρέχεις από τμήμα σε τμήμα για μια υπογραφή για υπόθεση που τελικά ανακαλύπτεις ότι έχει εκκαθαριστεί, κλείσει και τεθεί στο αρχείο...!!!). Η ανικανότητα σε όλο της το μεγαλείο...

Εγώ επανέρχομαι και λέω,
ΝΑΙ στην υποχρεωτική ασφάλιση ΟΧΙ στην υποχρεωτική ΚΡΑΤΙΚΗ ασφάλιση...
Αν ο ασφαλισμένος έχει το δικαίωμα να επιλέγει ιδιωτική ή δημόσια εταιρεία τότε θα λειτουργήσει πραγματικά ο ανταγωνισμός, τότε θα βελτιωθεί το επίπεδο της παρεχόμενης υπηρεσίας, τότε θα μειωθεί το κόστος...

Για παράδειγμα, ο ασφαλισμένος της εταιρείας ΙΚΑ θα μπορεί να σταματά μπροστά σε έναν υπάλληλο και να εξυπηρετείται για ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ των αναγκών του και για ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ των δραστηριοτήτων - προϊόντων της εταιρείας ΙΚΑ. Αυτό που οι «βαλανιδοφάγοι κουτόφραγκοι» αποκαλούν «ONE STOP SHOP»

Σκόπιμα επέλεξα τη λέξη εταιρεία, γιατί για να βελτιωθεί το ΙΚΑ πρέπει να αρχίσει να θυμίζει ολοένα και περισσότερο εταιρεία και όχι Ίδρυμα. Αλήθεια, γιατί η λέξη «Ιδρυμα» με παραπέμπει σε απροσάρμοστα που χρήζουν βοηθείας και γιατί αυτή η περιγραφή ταιριάζει απόλυτα σε αυτά που είδα τις τελευταίες μέρες στο υπό συζήτηση Ίδρυμα;;; Γιατί;;;

Και επειδή πάντα τρέφω την ελπίδα ότι κάποιος θα με διαβάσει και θα έχει τη δυνατότητα να κάνει κάτι, αναφέρω επιγραμματικά:

- θεωρητικά «ασφαλιστική ενημερότητα μπορείς να πάρεις και από το ΚΕΠ», πρακτικά οι πέντε πρώτες προσπάθειες στο ΚΕΠ Αργυρούπολης έδιναν το εξής ηλίθιο μήνυμα «δεν είναι δυνατή η χορήγηση του πιστοποιητικού»

- το web site του ΙΚΑ δεν είναι σε θέση να κατευθύνει τον πολίτη σε ποιό ΙΚΑ υπάγεται και σε ποιά διεύθυνση βρίσκεται αυτό. Αποτέλεσμα χαμένα χιλιόμετρα, επιπλέον πέφτεις και στην ανάγκη του κάθε αγενούς καράβλαχου υπαλλήλου που του χαλάσαμε τον μεσημεριανό ύπνο!!!
Ο σχετικός διάλογος Τετάρτη μεσημέρι στο ΙΚΑ Ηλιούπολης «μα δεν υπάγεστε εδώ, τι ήρθατε εδώ;;», «συγγνώμη κύριε, δεν είμαι ασφαλισμένος σας, δεν γνωρίζω...», «να ρωτήσετε κύριε αν δεν ξέρετε», «που να ρωτήσω κύριε;» λέω και αποφασίζω να ρωτήσω «μήπως μπορείτε να μου πείτε που υπάγομαι, που να πάω;;», «...και τι είμαι εγώ κύριε, πληροφορίες είμαι;;» απάντησε ο αγενής, ευτυχώς πέρασε άλλος παρακείμενος συνάδελφος του και με ενημέρωσε σχετικά. Ο συγκεκριμένος αγενής θα είχε απολυθεί με συνοπτικές διαδικασίες από οποιαδήποτε εταιρεία, ακόμα και αν ήταν ο μοναδικός υπάλληλος... Εδώ είναι μόνιμος και τον πληρώνουμε, εμείς οι πελάτες, εφ' όρου ζωής για να μας βρίζει και να μας ταλαιπωρεί...

- υπόθεση που έχει εκκαθαριστεί και τεθεί στο αρχείο καθώς δεν υπάρχουν οφειλές, εξακολουθεί να εμφανίζεται ως «εκκρεμότητα» για την οποία δεν μπορεί να χορηγηθεί ενημερότητα αν ο αιτών δεν πάει αυτοπροσώπως σε άλλο κατάστημα να ζητήσει υπηρεσιακό σημείωμα και να το στείλει ή προσκομίσει εκεί που θέλει να εκδοθεί η ενημερότητα. Ο αυτοματισμός και η οργάνωση σε όλο της το μεγαλείο...

- λεπτομέρεια (;;): το παραπάνω πιστοποιητικό, σύμφωνα με τα γραφόμενα του, χορηγείται το πολύ για ένα μήνα και το ΙΚΑ επιφυλάσσεται να διεκδικήσει τυχόν ανεξόφλητες οφειλές που θα προκύψουν από τον έλεγχο, παρακάτω βέβαια στην περίπτωση μου αναφέρει «η υπόθεση έχει εκκαθαριστεί και τεθεί στο αρχείο». Και μιλάμε για ηλεκτρονικές φόρμες που τυπώνονται εκείνη την ώρα, όχι για προτυπωμένα έντυπα... Θέατρο του παραλόγου !!

Δε θέλω να γράψω άλλα, φοβάμαι πολύ σοβαρά ότι δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα απολύτως. Απλά να ευχαριστήσω:
- τη νεαρή υπάλληλο της γραμματείας στο ΙΚΑ Ηλιούπολης για το χαμόγελο και την ευγένια της,
- τη νεαρή υπάλληλο στο ΙΚΑ Νέου Κόσμου που χωρίς πολλές ερωτήσεις και με πολλές εξηγήσεις με βοήθησε να πάρω το υπηρεσιακό σημείωμα που χρειαζόμουν,
- τον νεαρό υπάλληλο στο ΙΚΑ Ομονοίας που δουλεύοντας άοκνα εξυπηρέτησε και εμένα και άλλους δύο παράλληλα και ουσιαστικά !!

Απο κει και πέρα (τουλάχιστον εκεί που πήγα), άστα να πάνε... Χρειάζεται φραγγέλιο (επίκαιρο λόγω των ημερών), σκούπα και φαράσι...